neděle 17. března 2013

Tom Hardy: Drsňák s tváří zajíčka


Edward Thomas Hardy má za sebou kupu rolí, díky kterým si získal nemalý počet filmových fandů. Cesta k titulu nejobsazovanějšího herce současnosti ale nebyla vůbec lehká. Tom má za sebou alkoholové a drogové problémy.


Patnáctého září v roce 1977 v Londýně se Thomas narodil jako jedináček spisovateli Edwardovi a umělkyni Anne Hardyovým. Začínal jako model, a právě v této době přišly problémy s alkoholem a závislost na kokainu.

„Skončil jsem sjetej a vystrašenej na místě, které mě děsilo. Kolikrát jsem se vzbudil někde na druhým konci Londýna, v posteli s někým, koho neznám, a krvácel jsem. Takhle to bylo na denním pořádku. Pak jsem šel normálně do práce. Nechtěl jsem, aby si někdo všiml, že jsem mimo, ale skrýt se to nedalo.“

V roce 2001, po ukončení studií (V dětství navštěvoval školu pro chlapce a herectví se věnoval na Drama Centre London a na Richmond Drama School. Jedním z jeho kantorů byl i oscarový herec Anthony Hopkins), debutoval v televizní minisérii Bratrstvo neohrožených a ve filmu Černý jestřáb sestřelen. Ihned po natáčení Star Treku: Nemesis v roce 2002 vyhledal Tom pomoc a nastoupil protialkoholní léčbu. Od té chvíle je „čistý“. Předtím se stihl po pěti letech rozvést se svou ženou, která nedokázala tolerovat jeho opilecké záchvaty. V následujících letech se věnoval práci ve filmu, v televizi a vystupoval často i na divadelních prknech.

V roce 2006 zvládl založit divadelní společnost, ve které režíroval i hru Blue on Blue napsanou jeho otcem. O rok později se objevil v televizním filmu Stuart: Život pozpátku. V tomto příběhu podle skutečné události si zahrál bezdomovce Stuarta, který byl brutálně mučen a jeho smrt není dodnes vyřešena. Za jeho přesvědčivé podání si vysloužil nominaci na cenu BAFTA.

Za svou roli ve filmu RocknRolla získal velkou popularitu mezi kritiky za dokonalé ztvárnění gaye Boba. Od té doby ho novináři kamenují dotazy na jeho sexuální orientaci.

„Pane Bože, jsem herec. Jsem umělec. Hrál jsem s každým a všechno. Teď mi je 30 a není to pro mě. Skončil jsem s experimentováním.“

Stejně tak se v roce 2008 ukázal ve filmu Bronson, kde hrál násilníka Charlese Bronsona a za tuto roli získal British Independent Film Award. Kvůli této roli kompletně změnil svůj vzhled a přibral 20 kilo. Po dobu pěti týdnů udělal každý den až 2 500 kliků. A v tomto úspěšném roce se mu narodil syn Louis.

„Jsem si vědom, že je ze mě Skype otec a to je opravdu smutné. Ale je to hlavně díky tomu, že chci zajistit dostatek finanční prostředků pro svého syna.“

Po uvedení filmu Počátek v roce 2010 se stal jedním z nejvyhledávanějších herců Hollywoodu.

Tom se posledních osm let věnuje charitě, stal se patronem charity Flack, která podporuje bezdomovce v Cambridge.

Že má Tom Hardy i smysl pro humor, dokazuje ve videu, které vzniklo při natáčení filmu Tohle je válka!


Vybraná herecká filmografie

2013 Mad Max: Fury Road

2012 Temný rytíř povstal, Tohle je válka

2011 Jeden musí z kola ven, Warrior

2010 Počátek

2008 Bronson, RocknRolla, Sucker Punch, Stuart: Život pozpátku (TV film)

2006 Marie Antoinetta

2004 Po krk v extázi

2003 Hra o smrti

2002 Star Trek X: Nemesis

2001 Bratrstvo neohrožených (TV seriál), Černý jestřáb sestřelen

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...